Βρίσκεστε εδώ: Αρχική
Το σχολείο μας
Ειδικές αίθουσες
Αίθουσα Τεχνολογίας
Αρχική
Εκπαιδευτική Νομοθεσία
2. Αξιολόγηση Μαθητών






Αξιολόγηση των μαθητών
Τα μαθήματα που διδάσκονται στο Γυμνάσιο κατατάσσονται σε 3 ομάδες ως εξής (Προεδρικό Διάταγμα 126/2016, όπως ισχύει):
H διδακτική ενότητα με τίτλο «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» εισάγεται στο πρόγραμμα σπουδών και στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των τύπων σχολικών μονάδων υποχρεωτικής εκπαίδευσης, νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων με σκοπό την ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται ύστερα από εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ορίζονται ο αριθμός, η διάρκεια και το περιεχόμενο των θεματικών κύκλων της διδακτικής ενότητας και των επιμέρους θεματικών ενοτήτων καθενός εκ των θεματικών κύκλων, ο αριθμός και οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους ανατίθεται η διδασκαλία των θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών και κάθε άλλο σχετικό θέμα, συμπεριλαμβανομένων της οργάνωσης και υλοποίησης σχετικών επιμορφωτικών και υποστηρικτικών δραστηριοτήτων για τους εκπαιδευτικούς».
Το ωρολόγιο πρόγραμμα ορίζει ποια μαθήματα από τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε κάθε τάξη του Γυμνασίου. Η αξιολόγηση του μαθητή αφορά κάθε μάθημα ξεχωριστά, είναι αποκλειστική ευθύνη του διδάσκοντα του οικείου μαθήματος.
Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Το 1ο τετράμηνο διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και το 2ο τετράμηνο από 21 Ιανουαρίου έως τη λήξη των μαθημάτων.
Για την αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή κατά τη διάρκεια των τετραμήνων συνεκτιμώνται τα παρακάτω κριτήρια:
Στο τέλος κάθε τετραμήνου και μετά την κατάθεση και καταχώριση της βαθμολογίας, καλούνται οι κηδεμόνες των μαθητών για ενημέρωση αναφορικά με την επίδοση, την επιμέλεια, τη φοίτηση και τη συμπεριφορά των παιδιών τους και τους επιδίδεται ο Ατομικός Έλεγχος Προόδου.
Μετά το πέρας των δύο τετραμήνων που σηματοδοτεί τη λήξη της διδασκαλίας των μαθημάτων, και συγκεκριμένα, από την 1η έως τη 15η Ιουνίου, διεξάγονται οι γραπτές προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα μαθήματα της Ομάδας Α.
Οι γραπτές προαγωγικές (Α’ και Β’ τάξεις) και απολυτήριες (Γ’ τάξη) εξετάσεις διενεργούνται με την ευθύνη του διευθυντή και του συλλόγου διδασκόντων σε κάθε Γυμνάσιο.
Το πρόγραμμα των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον σύλλογο διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον διευθυντή του Γυμνασίου στους μαθητές, 3 τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
Ως εξεταστέα ύλη ορίζονται τα 2/3 της διδαχθείσας. Σε κάθε περίπτωση η εξεταστέα ύλη δεν μπορεί να είναι λιγότερη από το μισό της διδακτέας.
Η επιλογή και ο ακριβής προσδιορισμός της εξεταστέας ύλης για κάθε μάθημα γίνεται από τον διδάσκοντα και σε περίπτωση που το μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός καθηγητές γίνεται μετά από συνεργασία μεταξύ τους.
Η εξεταστέα ύλη κατατίθεται και εγκρίνεται από τον διευθυντή και γνωστοποιείται στους μαθητές 5 εργάσιμες ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.
Τα θέματα ορίζονται την ημέρα εξέτασης κάθε μαθήματος από τους διδάσκοντες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης. Κατ’ εξαίρεση, είναι δυνατόν να δοθούν διαφορετικά θέματα, εάν συντρέχει σοβαρός λόγος. Οι εξετάσεις διενεργούνται ενώπιον ενός τουλάχιστον καθηγητή επιτηρητή σε κάθε αίθουσα, ο οποίος μετά τη λήξη της εξέτασης:
Βαθμός ετήσιας επίδοσης για τα μαθήματα της Ομάδας Α΄ είναι το ένα τρίτο του αθροίσματος των βαθμών του πρώτου τετραμήνου, του δεύτερου τετραμήνου και της γραπτής ανακεφαλαιωτικής εξέτασης.
Βαθμός ετήσιας επίδοσης για τα μαθήματα της Ομάδας Β΄ και της Ομάδας Γ΄ είναι ο μέσος όρος των βαθμών του πρώτου και του δεύτερου τετραμήνου.
Η βαθμολογική κλίμακα με βάση την οποία υπολογίζονται οι βαθμοί επίδοσης των μαθητών σε όλα τα μαθήματα είναι 0-20 και λεκτικώς προσδιορίζεται με τους χαρακτηρισμούς:
«Ανεπαρκώς» | 01-10 |
«Μέτρια» | 10 -12½ |
«Καλά» | 12 ½ -15½ |
«Πολύ καλά» | 15 ½ -18 ½ |
«Άριστα» | 18 ½ -20 |
H βαθμολόγηση της επίδοσης των μαθητών για κάθε μάθημα γίνεται με ακέραιους αριθμούς.
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης όταν συντρέχουν οι ακόλουθες δύο προϋποθέσεις: ελάχιστος γενικός μέσος όρος και επαρκής φοίτηση.
Ο μαθητής κρίνεται άξιος προαγωγής (Α' και Β' τάξεις) ή άξιος απόλυσης (Γ' τάξη):
Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης, ο μαθητής παραπέμπεται το πρώτο δεκαήμερο του Σεπτεμβρίου, πριν την έναρξη των μαθημάτων του επόμενου σχολικού έτους, δηλαδή στη δεύτερη εξεταστική περίοδο, σε επαναληπτική εξέταση στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός ετήσιας επίδοσής του είναι μικρότερος από δέκα (10), εφόσον ο αριθμός των μαθημάτων αυτών δεν υπερβαίνει τα τέσσερα (4). Αν δεν πληρούνται οι παραπάνω προϋποθέσεις προαγωγής ή απόλυσης και ο μαθητής έχει βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο από δέκα (10) σε περισσότερα από τέσσερα (4) μαθήματα, τότε δεν κρίνεται άξιος προαγωγής ή απόλυσης, δεν παραπέμπεται σε επαναληπτική εξέταση και επαναλαμβάνει την τάξη.
Αν και μετά τις επαναληπτικές εξετάσεις μαθητής της Α΄ και Β΄ τάξης δεν κριθεί άξιος προαγωγής ή μαθητής της Γ΄ τάξης δεν κριθεί άξιος απόλυσης, επαναλαμβάνει την τάξη.».
Οι μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προάγονται (Α’ και Β’ Τάξεις) ή απολύονται (Γ’ Τάξη), με μείωση του προβλεπόμενου μέσου όρου βαθμών ετήσιας επίδοσης σε τουλάχιστον 12.